Kanıtlanabilir Adil’in arkasındaki fikir, oyuncuların her turun rastgeleliğini kendilerinin doğrulayabilmesi ve hatta sonuç. Sıradan oyunlarda geliştiriciye ve denetçilere tamamen güvenmeniz gerekiyor ancak bu durum farklı. Oyuncu, herhangi bir zamanda aldatılmadığından emin olabilir.
Bu sistemin birçok terimi var. Sırlar, hash, algoritmalar, imzalar vb. En azından bu tür konularda iyi olmayan oyuncular için zordur, bu yüzden mümkün olduğunca belirli terimlerden kaçınarak Kanıtlanabilir Adil ilkesini anlatacağım.
Provably Fair nasıl çalışır?
Sunucuda gelecekteki oyunun sonucunu daha başlamadan belirleyen rastgele diziler oluşturulur. Oyunculara gelecekteki oyunun sonucu orijinal haliyle verilirse, onu okuyabilir ve bir sonraki turda ne olacağını öğrenebilirler.
Örneğin, bakarada AS:JH:TC:2D:2D:7C…, oyuncuya Ace Spades (AS) ve bankaya Jack Hearts (JH) dağıtıldığı anlamına gelir; oyuncuya dağıtılan ikinci kart On Sinektir (TC) ve kasaya 2 Elmas (2D) dağıtılır, vb.
Bu nedenle, koda “gizli” adı verilen rastgele bir sayı eklenir. Bu sır, oyuncuların sonucu okumasını engelleyecektir. Sonuç ve sır şifrelenir ve bu formda oyuncuya sunulur.
Bu zamana kadar, şansınız zaten bu sırayla önceden ayarlanmış ve şifrelenmiştir. Ne olacağını öğrenmek için Başlat düğmesine basmanız yeterlidir. Tur oynandıktan sonra, turun sonucunu belirleyen zaten kodu çözülmüş bir diziyi görüntülemek için ek bir “Nihai sonuç” satırı görünür.
Oyunun doğruluğunu doğrulamak için ekranın altındaki “Doğrula” düğmesine tıklayabilir veya Sonuç + Gizli bölümündeki verileri kopyalayıp Quickhash gibi üçüncü taraf bir kaynağa yapıştırabilirsiniz. , Giriş Tarihi penceresinde. Algoritma bölümünde SHA-256’yı seçin ve Oluştur düğmesine tıklayın. Sonuç olarak, kumarhanenin oyundan önce size verdiği hash kodunun aynısını almalısınız. Eşleşirse, sonuçlar adildir.
Karma kod eşleşmesi neden adalet anlamına gelir?
Dosyalarda herhangi bir değişiklik yapılırsa hash kodu değişir. Başlangıçta bir kod varsa, ancak üçüncü taraf bir kaynağa Sonuç + Gizli verilerini girdikten sonra farklı bir karma kod aldıysanız, bu, bazı değişikliklerin yapıldığı anlamına gelir – yani turun sonucu olması gerektiği gibi değil .
Provably Fair oyun geliştiricileri
Oyunun adil olduğunu doğrulama seçeneği yalnızca Bitcoin kumarhanelerinde sunulur. Ayrıca, tüm oyunlar bu şekilde kontrol edilemez. Provably Fair oyunlarında uzmanlaşmış özel geliştiriciler var. Bu, NetEnt, Microgaming ve diğer birçok tanınmış stüdyonun oyunlarının bu özelliği sunmayacağı anlamına gelir.
Oyuncular, Bgaming gibi bireysel geliştiriciler tarafından üretilen özel oyunlara ihtiyaç duyar. Provably Fair oyunlarında uzmanlaşan ilk büyük geliştiriciydi. Dürüst olmak gerekirse, diğer geliştiricileri tanımıyorum. Bunu yaparsanız, lütfen yorumlarda bilgi bırakın.
Bgaming’in koleksiyonunda kartlar, masa oyunları, slotlar ve diğer ürünler dahil 40’tan fazla oyun bulunur. Ancak bazı oyunların adaleti test edilemez.
Oyuncu oyun sonuçlarını nasıl etkiler
Oyuncular nihai sonucun belirlenmesine katkıda bulunabilir. Örnek olarak Cherry Fiesta slot makinesini ele alalım. Aşağıdaki ekran görüntüsünde en üstte “Müşteri çekirdeğini girin” bölümünü görebilirsiniz. Orada her makara için değerlerinizi girebilirsiniz. Bu değerler döndürme sonucunu etkileyecektir.
Nasıl çalışıyor? Makaraları yuvarlayın. Durduklarında, Nihai sonuç bölümündeki verileri kopyalayın. Slot makinesinin ekranında gerçekte gördüğünüz şey budur. İşte aşağıdaki ekran görüntüsüyle eşleşen kod.
{“semboller”:[[“q”,”t”,”şeftali”,”ahududu”,”elma”],[“armut”,”k”,”ahududu”,”armut”,”t ”],[“n”,”n”,”q”,”a”,”n”]],”kart”:”3S”}
Köşeli parantezler [“q”,”t”,”şeftali”,”ahududu”,”elma”] ile ayrılmış her dizi bir dizi semboldür. Yalnızca üç satır vardır – sırasıyla üç dizi vardır. Her satır şu sembolleri içerir: kraliçe için “q”, on için “t”, şeftali, ahududu ve elma. Gördüğünüz gibi, ekrandaki ve koda göre sonuçlar eşleşiyor.
Ardından, Sonuç + Gizli bölümünden dizileri kopyalayın. Bu, aralarından seçim yapabileceğiniz birçok piyango topu gibi, nihai sonuç için sembollerin seçildiği bir dizi dizidir. Nihai sonuç, bu dizilerden ve oyuncu tarafından girilen sayıdan (Müşteri tohumu) oluşturuldu. Örneğimizde bu sayı 19.714’tür. Bunun nasıl olduğunu bulalım.
Result + Secret’ı kopyaladığınızda, her biri 5 slot makinesi sembolünden oluşan 12 dizi vardır. Örneğin, [“girl”,”peach”,”t”,”n”,”k”], bir kız, bir şeftali, on (t), dokuz (n) ve bir kralın (k) aynı hizaya geldiği anlamına gelir . Müşteri tohum numaranızı girdiğinizde, ekranda bir satır oluşturmak için hangi diziden sembol alacağınızı belirtirsiniz.
Result + Secret’tan kopyalanan 12 diziyi kolaylık olsun diye ayıralım ve her birini 0’dan 11’e kadar numaralandıralım. Şunu elde ederiz:
{“semboller”:[
[“kız”,”peach”,”t”,”n”,”k”], (0)
[“q”,”a”,”elma”,”ahududu”,”t”], (1)
[“armut”,”q”,”k”,”armut”,”q”], (2)
[“n”,”n”,”şeftali”,”a”,”n”], (3)
[“a”,”j”,”n”,”sepet”,”elma”], (4)
[“erik”,”t”,”ahududu”,”k”,”t”], (5)
[“k”,”armut”,”j”,”t”,”n”], (6)
[“a”,”q”,”şeftali”,”a”,”a”], (7)
[“ahududu”, “j”, “ahududu”, “q”, “q”], (8)
[“elma”,”t”,”q”,”armut”,”t”], (9)
[“q”,”k”,”k”,”n”,”j”], (10)
[“armut”,”n”,”j”,”j”,”a”] (11)
],”card”:”3D”,”game”:”CherryFiesta”,”secret”:”37001fc2aabb16d559bcb9e33f03e7d9″}
Ekrandaki ilk oyun sembolleri satırı bu prensip kullanılarak oluşturulmuştur. İlk basamak, 1 olan 19.714 (Müşteri çekirdeği) sayısından alınır. Bu, ilk satırdaki ilk sembolün 1. sıradaki ilk sembol olacağı anlamına gelir, yani [“q“,”a”,”apple” ”ahududu”, ”t”]. Bu bir kraliçe.
İkinci sembol 9. diziden alınmıştır (Müşteri çekirdeğinin ikinci basamağı 9 – 19.714 olduğundan). Bu sırada ikinci sembolü [“elma”,”t“,”q”,”armut”,”t”] alın. Dizi 7’deki üçüncü sembol (Müşteri tohumunun üçüncü basamağı 7 – 19,714 olduğundan) [“a””, “q”, “şeftali”, “a”, “a”] bir şeftalidir. Dördüncü sembol 1. diziden [“q”,”a”,”elma”,”ahududu“,”t”] ve beşinci sembol 4. sekanstan [“a”,”j”,”n) alınmıştır. ”,”sepet”,”elma“]. Şu ilk satırı alıyoruz: kraliçe, on, şeftali, ahududu, elma.
Bu yuvanın üç satırı vardır. Oyuncunun girdiği Client Seed numarası diğer iki satırdaki sembolleri de belirler. Dizi 0’ın üstü çizilmelidir ve tüm diziler yeniden numaralandırılmalıdır. Bu nedenle, başlangıçta 1 olarak numaralandırılan satır artık 0 olarak numaralandırılmıştır. Prosedürün geri kalanı benzerdir. Üçüncü satır için bir üst sırayı daha çizin ve 0 daha da aşağıya iner.
Örneğin, ikinci satırın ilk sembolü orijinal olarak 2 numaralı diziden [“armut“,”q”,”k”,”armut”,”q”] alınır. Üçüncü satırın ilk sembolü orijinal olarak 3 numaralı diziden alınmıştır, yani [“n”,”n”,”peach”,”a”,”n”].
İstemci Tohum numarasında 0 – 9 arasındaki rakamlara izin verilir. İkinci ve üçüncü sıralar için üst diziler kaldırıldığı için başlangıçta 10 değil (0’dan 9’a) 12 dizi oluşturulur.
Sonuç
Sistem oldukça ilginç görünüyor, özellikle de oyuncunun girdiği sayının sonucu etkileyebileceğini düşünürsek. Yuvalı bir örnek yukarıda verilmiştir. Rulet ve kart oyunlarında da Müşteri Tohumuna girmeniz önerilir.
Fakat Kanıtlanabilir Adil oyunlar, geliştiricinin veya kumarhanenin her türlü hilesini gerçekten engelliyor mu? Ne düşünüyorsun?